Teksty do sklepu

Zastanawiasz się jak stworzyć teksty do sklepu?

A znasz ten moment, kiedy coś wpada Ci w oko i chcesz to mieć? Albo ten, gdy potrzebujesz kupić konkretny produkt?

Co sprawia, że kupujesz od razu? A co odwleka Cię od decyzji?

Widzisz, są mechanizmy w ludzkim umyśle, które sprawiają, że szybko przechodzimy od myślenia do działania. Trzeba tylko odpowiednio na nie zadziałać.

Robert Cialdini światowej sławy ekspert w zakresie psychologii społecznej nazwał to zabawnie: klik i wrrrr… Bodziec → Reakcja. Istnieje również mnóstwo insightów behawioralnych, technik wywierania wpływu i pobudzania klientów do działania. Dlaczego nie wykorzystać tej wiedzy przy sprzedaży produktów i usług?

Przecież chyba o to Ci właśnie chodzi – chcesz sprzedawać, prawda?

Czego dowiesz się na tej podstronie?

Jakie teksty do sklepu mogę dla Ciebie napisać?

Co Ci dadzą behawioralne teksty do sklepu?

Gruntowny research

Treści napisane w oparciu o analizę zachowań konsumenckich i wykorzystujące insighty behawioralne

Prawa majątkowe do napisanych tekstów

Do dwóch bezpłatnych poprawek

Co należy wziąć pod uwagę projektując teksty do sklepu?

Aby osiągać maksymalne korzyści z tworzonych treści sprzedażowych i ofert zadbaj o następujące elementy:

1. Kolejność informacji

Na nasze decyzje ma wpływ to w jakiej kolejności ustawimy informacje. Skuteczność komunikatu jest najwyższa wówczas, gdy najważniejsze informacje pojawiają się na początku lub na końcu.

2. Strategię perswazji

Ludzie z natury są leniwi i nie mają dostatecznie wysokiej motywacji, aby angażować się w procesy decyzyjne, które nie pociągają za sobą wysokich kosztów. Zazwyczaj przy tego typu decyzjach działa nasz system automatyczny.

Jak można wobec tego zachęcić klientów do zakupu poprzez treści sprzedażowe?

Zastosować peryferyjną strategię perswazji, a więc ukierunkować uwagę klientów na sposób komunikacji, wiarygodność mówcy, długość komunikatu, lub podobieństwo do nich samych.

Co jeśli jednak masz do zaoferowania droższy produkt, czy bardziej skomplikowany. Tutaj już zaczyna działać nasz system refleksyjny i musimy sobie poukładać wszystko w głowie zanim dokonamy zakupu.

Dlatego też warto w tym przypadku postawić na centralną strategię perswazji, a więc wykorzystać siłę argumentów. Potrzeba zatem dokładnie przedstawić wszystkie korzyści wynikające z danej opcji, aby klient tylko się utwierdził w tym, że ten wybór to dobry wybór i jedyny właściwy.

3. Esencjonalność

Twórz teksty do sklepu w sposób esencjonalny, wyrazisty, zabawny, odmienny. Tak, aby przykuć uwagę, ale nie przesadzaj. To tylko środki, który mają służyć realizacji celu i nie mogą zakłócić ogólnego przekazu.

4. Ramowanie

Dokonywanie wyborów zależy od tego, w jaki sposób przedstawimy informację. Pozwól, że zaprezentuję dwa komunikaty, a Ty zastanów się który z nich jest bardziej skuteczny:

  1. Nasz produkt poleca 95% klientów!
  2. Tylko 5% klientów nie poleciło naszego produktu!

5. Uzasadnienie ceny

Pewnie często zdarza się słyszeć, że cena jest za wysoka. Jeśli klient tak mówi oznacza to, że postrzega wartość towaru lub usługi jako niską. Wówczas należy ukierunkować uwagę klientów na uzasadnienie co wpływa na taką cenę. Liczą się nawet detale.

6. Indywidualną strategię

Wybierz strategię najbardziej odpowiednią do realizacji określonego celu. Bądź elastyczny. Pamiętaj, że nie każda strategia sprawdzi się u każdego.

teksty do sklepu

Co zrobić, gdy nie wiesz jak stworzyć teksty do sklepu?