Copywriting

Copywriting to pisanie tekstów nastawionych na realizację określonych celów. Zadaniem copywritera jest wniknięcie w umysł klienta – poznanie jego preferencji, motywacji, postaw, potrzeb i wykorzystanie tajników perswazji do tego by kupił Twój produkt lub usługę.

Nie daj się zwieść na treści beletrystyczne, które wspaniale się czyta, ale nic więcej z tego nie wynika. Nie chodzi przecież o to, żeby sobie poczytać, tylko przekonać klienta. I na pewno niezbędna do tego jest znajomość jego zachowań.

Bezsprzecznie można stwierdzić fakt, że różnorodność na rynku jest ogromna, konkurencja czyha na Twój słaby ruch. A klient? Nie jest głupi i ogromnie irytuje go, że z każdej strony ktoś próbuje mu coś wcisnąć.

On szuka czegoś, czego potrzebuje, co przedstawia dla niego wartość, co spełni jego marzenia, rozwiąże problemy, pomoże pokonać przeszkody. A może nawet jeszcze nie wie, że jest coś, co mogłoby mu pomóc lub z czego mógłby się cieszyć…

Dlatego Twoim zadaniem jest podejść do niego jak do człowieka, po ludzku… Ot tak, po prostu. Masz przecież dla niego coś specjalnego: swój produkt lub usługę. A od tego jak o tym opowiesz zależą Wasze dalsze losy.

Czego dowiesz się na tej podstronie?

Jakie treści copywriterskie możesz zamówić?

Jakie korzyści osiągniesz zamawiając perswazyjny copywriting?

Gruntowny research

Treści napisane w oparciu o analizę zachowań konsumenckich i wykorzystujące insighty behawioralne

Prawa majątkowe do napisanych tekstów

Do dwóch bezpłatnych poprawek

Jak stworzyć perswazyjny copywriting?

Perswazyjny copywriting ma kilka nadrzędnych zasad, których trzeba się trzymać. Oto najważniejsze z nich:

1. Poznaj swojego klienta

Na początku zastanów się kim jest Twój klient. Jakie ma pragnienia, oczekiwania, co może go zainteresować, czego nie lubi lub go denerwuje, czego potrzebuje, gdzie dokonuje zakupów, w jaki sposób się komunikuje, co zwykle sprawia, że rezygnuje? Po prostu poznaj swojego klienta, ponieważ bez tego nic nie osiągniesz.

2. "Wejdź w jego buty"

Pamiętasz jak ostatnio się czułeś, gdy ktoś Cię natarczywie nagabywał do zakupu? To raczej nic przyjemnego. Twój klient nie chce zaznać tego również z Twojej strony. W poprzednim etapie poznałeś go, teraz sens tkwi w tym, aby postawić się w jego sytuacji i spróbować zrozumieć. Dzięki temu będziesz wiedzieć jak z nim rozmawiać i odpowiedzieć na jego potrzeby.

3. Stwórz mu rozwiązanie "szyte na miarę"

Wykorzystaj jedną z metod pisania tekstów sprzedażowych np. AIDA, PAS. Pokaż, że Twój produkt to idealne rozwiązanie, nie dla przeciętniaków. Przecież masz coś, co zaspokaja potrzeby, realizuje pragnienia, pozwala pokonywać przeszkody i rozwiązuje problemy. Opisz to i pamiętaj: nie składaj obietnic bez pokrycia. Liczą się fakty, a nie puste słowa.

4. Wezwij do działania

Pamiętaj, że Twój klient to tylko człowiek, który nie zawsze jest logiczny i racjonalny. Targają nim emocje, jest podatny na wpływy, popełnia błędy, stosuje uproszczone metody wnioskowania. No i przede wszystkim nie zapominaj, że dobry copywriting oddziałuje na percepcję i wykorzystuje metody perswazji.

copywriting

Nie wiesz jak stworzyć perswazyjny copywriting?