Content marketing

Content marketing jest wykorzystywany przez światowych gigantów jak Facebook, Google, Microsoft, Apple i inni. Przypadek?

Według Roper Public Affaris, aż 80% kupujących przyznało, że preferują otrzymywać informacje w formie artykułów, aniżeli w formie reklamy. Co więcej 70% z nich stwierdziło, że content marketing przybliża ich do firmy. Dodatkowo część z nich uważa, że to marketing treści umożliwia im podejmowanie lepszych decyzji.

Czego dowiesz się na tej podstronie?

Co to jest content marketing?

Content marketing, inaczej nazywany marketingiem treści można opisać jako proces tworzenia, dystrybucji i wzmocnienia treści, które swoimi walorami przyciągają, wzbudzają zainteresowanie, angażują i pozyskują konkretną grupę klientów.

To właśnie dzięki marketingowi treści rośnie ruch na stronach, generowane są leady, zwiększa się współczynnik retencji, ale przede wszystkim dochodzi do interakcji zakupowych.

Aby zaistnieć w dobie rosnącej konkurencji należy się wyróżnić i budować długofalowe relacje oparte na zaufaniu. Na rynku nie rządzi już wyłącznie cena, coraz ciężej również o unikatowe produkty i usługi. Według szacunków aż 200 milionów ludzi na świecie blokuje reklamy w swoich przeglądarkach, dlatego też często patrzy się na wizerunek firmy i to w jaki sposób odpowiada ona na potrzeby klientów.

Tylko pomyśl, a może Twoi klienci też oczekują takiego marketingu?

Takiego, który edukuje, wzbudza emocje, dostarcza rozrywki, odpowiada na nurtujące pytania. Dzięki niemu klient potraktuje Cię jako partnera, który pomaga rozwiązywać problemy, zawsze służy dobrą radą, a czasem po prostu ma coś ciekawego do przekazania. Działa tu tzw. reguła wzajemności – jeśli ktoś regularnie dostaje coś od firmy czuje się zobowiązany by się odwdzięczyć.

Dobrze stworzony content marketing zatrzyma Twojego klienta na dłużej i znacznie zwiększy Twoje szanse na sprzedaż!

Jaki content marketing mogę dla Ciebie stworzyć?

Co zyskujesz na content marketingu?

Gruntowny research

Treści napisane w oparciu o analizę zachowań konsumenckich i wykorzystujące insighty behawioralne

Prawa majątkowe do napisanych tekstów

Do dwóch bezpłatnych poprawek

Jak sprawić by content marketing był epicki?

Twórz historie, które porwą klientów. Masz ich poruszyć, zszokować, rozbawić, zainteresować. Masz zrobić coś, co chwyci ich za serce tak, że Cię zapamiętają i będą do Ciebie wracać.

Epicki content marketing, czyli 6 zasad według J. Pulizziego:

ZASADA 1 – WYPEŁNIJ POTRZEBĘ

Zastanów się, co interesuje Twoich klientów, z jakimi problemami się spotykają, co może być dla nich wartościowe… Marketing treści powinien odpowiadać na niezaspokojone potrzeby lub pytania klientów, musi być dla nich użyteczny i wykraczać poza ich oczekiwania.

ZASADA 2 – BĄDŹ KONSEKWENTNY

Pamiętasz powiedzenie, że słowo jest droższe od pieniędzy? Do czegokolwiek się zobowiążesz staraj się tego dotrzymać. Jeśli zobowiązujesz się dostarczać regularnie unikatową treść w formie newsletteru zastanów się, czy odpowiada na potrzeby Twoich odbiorców i wysyłaj ją regularnie zgodnie z obietnicą.

ZASADA 3 – BĄDŹ PO PROSTU CZŁOWIEKIEM

Sukces dobrego content marketingu tkwi w tym by pozostać sobą. Nie musisz być suchym profesjonalistą. Ludzie docenią także szczyptę humoru i Twojej indywidualności. Mów o tym, na czym się znasz i rób to w sposób przyjazny dla zwykłego śmiertelnika. Pamiętaj, że to Ty jesteś ekspertem, a Twoi odbiorcy nie muszą nimi być, dlatego maksymalnie uprość wszelkie zawiłości.

ZASADA 4 – MIEJ WŁASNY PUNKT WIDZENIA

Nie bój się podejmować trudnych tematów, nawet jeśli Twój punkt widzenia jest inny. Gdyby na świecie nie było innowatorów z otwartym umysłem, nie mielibyśmy postępu.

ZASADA 5 – UNIKAJ „SPRZEDAŻOWEJ GADKI”

Klienci nie znoszą wciskania na siłę, jeśli wyczują w Twoim tonie, że tak bardzo pragniesz im coś sprzedać uciekną w mgnieniu oka, a raczej w mgnieniu jednego kliknięcia. Pamiętaj, że każde zauważalne staranie sprzedażowe budzi opór. Klient potrzebuje czuć, że to on sam decyduje, że ma wolną wolę, a Ty możesz się mu przysłużyć poprzez korzyści Twojego produktu lub usługi.

ZASADA 6 – BĄDŹ NAJLEPSZY

Z uwagi na ogrom informacji, jakie są ogólnodostępne staraj się znaleźć coś unikatowego, co przyciągnie klientów. Nie powielaj tematów pisząc dokładnie to samo, ale innymi słowami. Zanim napiszesz artykuł zastanów się co już zostało powiedziane, a czego brakuje i koncentruj się właśnie na tych brakach. A jeśli piszesz na często poruszane tematy znajdź coś, co wyróżni Cię na tle innych.

content marketing

Co zrobić, gdy nie wiesz jak stworzyć epicki marketing treści ?